Det er ikke lett å lykkes med salg på nettet. Noe av det første du må tenke på er hvordan kundene skal klare å finne deg. Internett er stort og du må planlegge og jobbe godt for å bli sett.

Begreper som søkemotoroptimalisering og Inbound marketing dukker fort opp. Hva er egentlig dette?

Søkemotoroptimalisering er at man legger til gode, beskrivende ord i tittelen og beskrivelsen på nettsiden eller produktet du selger. Det er mange andre ting man kan gjøre også, men dette er det viktigste. Alle nettsidene og nettbutikkene vi leverer, er allerede optimalisert så godt det lar seg gjøre automatisk. Men i tillegg er det viktig at du selv legger inn ord du tror folk vil søke etter på nettet.

Inbound marketing vil si at man selv er aktiv i andre kanaler på nettet, slik som på Facebook, i andre sosiale medier eller på forum og lignende, og legger ut innlegg og lenker som peker tilbake til egen nettside. Man kan kort og godt si at dette er som en god gammeldags innkaster, som står og roper på torget eller i gata, og ber folk komme til nettsiden eller nettbutikken din.

Det var en kjapp intro i denne omgang. Vi har mange flere tips som kommer etter hvert. Stay tuned!

Lukk